Już za kilka tygodni w dniach 4-6 października 2021 roku, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędą się Targi Taropak poświęcone technikom pakowania i etykietowania. W tym roku po raz kolejny odwiedzający będą mogli porozmawiać z wystawcami, którzy zaoferują nie tylko surowce, półprodukty czy materiały opakowaniowe, ale także maszyny i urządzenia pakujące oraz maszyny służące do wyrobu opakowań. A w 2021 r. branża ma się czym pochwalić!
Według tegorocznego raportu na temat branży opakowaniowej, przygotowanego przez Santander Bank Polska S.A. i SpotData 1 , w Polsce rocznie produkuje się ok. 6 mln ton opakowań, co daje 157 kg na osobę w roku. Prognozy pokazują, że wartość ta będzie rosła ok. 10% rocznie, a zyski w branży będą wzrastać o ok. 12% co rok. Polska od wielu lat jest jednym z największych rynków w branży opakowań w Europie. Badania wykazują, że nie trzeba obawiać się ogólnego kryzysu spowodowanego przez pandemię w gospodarce, ponieważ branża rośnie z roku na rok, a prognozy są obiecujące zarówno dla producentów opakowań z tworzyw sztucznych, jak i papierowych. Dlatego organizatorzy tegorocznych Targów Taropak, nie zwalniają tempa i planują kolejną edycję wydarzenia!
Wiedza i doświadczenie zdobywane przez lata
Targi Taropak już od początku istnienia są wydarzeniem bardzo wysoko cenionym zarówno przez uczestników, jak i wiele instytucji i organizacji branżowych, w tym Polską Izbę Opakowań (PIO) czy Centrum Badawczo-Rozwojowe Opakowań (COBRO). Korzyści z aktywnego uczestnictwa w wydarzeniu zostały szybko zauważone zarówno przez polskich, jak i zagranicznych wystawców.
Obecnie każda edycja Targów Taropak przyciąga setki wystawców i tysiące zwiedzających z całego świata. Podczas Targów wystawcy prezentują szeroką gamę gotowych produktów czy półproduktów, ale od lat coraz większą popularnością cieszy się segment obejmujący maszyny i urządzenia do produkcji opakowań oraz sprzęt do pakowania. Dzięki wydarzeniu zyskuje też branża logistyczna, która ma możliwość zaprezentowania maszyn i urządzeń niezbędnych do procesów magazynowania, transportu wewnętrznego oraz procesów informatycznych związanych z przechowywaniem,
pakowaniem czy kompleksowym co-packingiem.
Udział w tegorocznych Targach Taropak już zapowiedziało wiele firm prezentujących maszyny i urządzenia pakujące czy etykietujące, w tym m.in.: Eberle, Maga-Biotal, Elesa + Ganter, Sacmi Packaging & Chocolate, Comaco, Opak-System, Ves Ploter, Polpak, Estra, Eco Save Group, Frost Sylwester Mróz, Radpak, Pekabex, Nestro, Camozzi Automation, Beno Plastik, Sufilog, Ima, Logopak East, Condair Systems, Vm Trading, Gest-Pol, Connect, Limes Machines, Bekuplast, Piab Polska, Mech-Masz, BOSKY, Polpack.
Hybrydowa formuła
Warto podkreślić, że w tym roku Targi Taropak odbędą się w formie hybrydowej – stacjonarnie, dając wystawcom tradycyjną możliwość na optymalną prezentację produktów, rozwiązań czy wymianę informacji w postaci spotkań na żywo, oraz online – z wykorzystaniem dedykowanej Internetowej Platformy Spotkań, która jest uzupełnieniem klasycznej, znanej wszystkim od lat formy Targów Taropak. Platforma posiada wiele udogodnień zarówno dla odwiedzających, jak i wystawców.
Pozwala ona na zdecydowane, konkretne działania online i wyprzedzenie konkurencji. Natomiast możliwość zaplanowania wirtualnych spotkań daje nieograniczoną możliwość poznania potencjalnych partnerów z całego świata i zdobycia nowych rynków zbytu. Ponadto Internetowa Platforma Spotkań zapewni odwiedzającym udział online we wszystkich wydarzeniach towarzyszących Targom oraz późniejszy dostęp do nagrań video. Dodatkowo dostęp do Targów Taropak na Platformie Spotkań będzie możliwy aż 30 dni po zakończeniu wydarzenia.
Konferencja E-commerce
Jednak Targi to nie tylko nawiązywanie nowych relacji, rozmowy biznesowe czy poznawanie trendów i nowości rynkowych. Jest to również idealna możliwość do poszerzania wiedzy oraz uczestniczenia w wydarzeniach towarzyszących. Tegoroczne Targi Taropak uzupełni druga edycja Konferencji E-commerce, która stanowi idealną okazję do spotkania z ekspertami z dziedziny e-handlu, opakowań w e-commerce, logistyce i magazynowaniu, a także zagadnieniom z zakresu marketingu i sprzedaży. Z raportu firmy PWC na temat rozwoju branży e-commerce 2 wynika, że aż 43% Polaków zamierza wydać w 2021 r. na zakupy online więcej niż w poprzednim roku, a cała sprzedaż internetowa w ciągu ostatnich dwóch lat zwiększyła się o 35%. Ponadto, niemal 85% Polaków deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszyć częstotliwości e-zakupów. Daje to znaczący sygnał, że Konferencja E-commerce jest ważną odpowiedzią na zmiany zachodzący w rynku e-handlu i powinna na stałe zagościć w programie Targów Taropak.
Partner w biznesie
Taropak to od lat najważniejsze wydarzenie biznesowe dla branży opakowań. Setki nowości, merytoryczny program i biznesowe rozmowy to cechy charakterystyczne tych Targów. Ich zakres tematyczny to nie tylko opakowania, materiały, surowce, etykiety i logistyka, ale też maszyny i roboty, nieodzowne w nowoczesnym przemyśle. Dlatego szczególnie cieszy nas fakt, że segment związany z szeroko rozumianą automatyzacją, robotyzacją i digitalizacją, zwłaszcza w kontekście prezentowanych maszyn i robotów, niezbędnych dla procesów optymalizacji i zwiększania konkurencyjności, cieszy się na Targach tak dużą popularnością. Cały czas rozwijamy także tematy dotyczące opakowań dla e-commerce, jak i opakowań jako wyzwań przyszłości – podsumowuje Hanna Zdrojewska, dyrektor Targów Taropak.
Dowiedz się więcej na www.taropak.pl.